perjantai 25. lokakuuta 2013

Mielensäpahoittaja muutti taloon

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun menimme etuoven sijasta sisälle kodinhoitohuoneen ovesta ja jouduin pesulle. Otti niin koville, että piti mennä sängyn alle mököttämään. Sen koommin en muuten ole kodinhoitohuoneen ovesta tullut sisälle vapaaehtoisesti, enhän minä nyt sentään tyhmä ole.

Kyllä minä sitäkin ihmettelen, kun luulevat huijaavansa minua jollain nameilla. Minäpä olen niin fiksu, että kun namit otetaan esiin ja tyhmät cavalierit juoksevat keittiöön, minä hiivin vaivihkaa sängyn alle. Sieltä minua ei saa pois, ennen kuin olen varma, että talossa on taas turvallista muuallakin.

Yhtenä päivänä isäntä laittoi otsalampun päähän ja otti namit esiin. Kyllä minä niin mieleni pahoitin, että niin tyhmänä minua piti. Tiirailin sängyn alta ja kuullostelin, mitä keittiössä tapahtuu. Kun mitään ei tuntunut tapahtuvan, rohkaisin mieleni ja kurkin keittiöön, menin lopulta ihan peremmällekin. Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun luottamustani sitten käytettiin törkeästi hyväksi ja jouduinkin kynsienleikkaukseen. Menin sitten takaisin sängyn alle mököttämään.Taisin nukahtaakin sinne, koska parin tunnin päästä en enää muistanut mistä olin mieleni pahoittanut ja tulin takaisin ihmisten ilmoille.

Epäluulo on toinen nimeni. Jos ounastelen jotain erikoista, on parempi katsoa kuin katua. Se on minun mottoni. Hyväuskoiset cavalierit ovat niin hölmöjä, etteivät ymmärrä varoa. Ne menevät kiltisti kuin lampaat pesulle, kynsienleikkuuseen, turkinhoitoon ja varmaan ihan minne vaan. Ovat vielä iloisia, kun saavat namin palkaksi. Minä poika hiippailen takavasemmalle, kun on aika olla epäluuloinen. Viime aikoina niin on käynyt aika usein, kumma kyllä.

Semmoista tämä elämä nyt on, aika rankkaa siis. Ihmiset kuiskuttelevat, että sillä on nyt SE IKÄ. En tiedä mistä ne puhuvat, kun en ole ennen ollut tämänikäinen. Mutta unohdan kyllä epäluuloni, kun emäntä rapsuttaa minua leuan ja mahan alta... Osaavat siis onneksi olla välillä ihan mukaviakin. Syliin en silti mene, siellä ovat aina cavalierit, nuo läheisriippuvaiset.

t. Epäluuloinen Mielensäpahoittaja alias Dave, 8 kk

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti